August 13, 2011

Jangan Buka Peluang

Berlaku curang hingga berzina tidak akan berlaku terjadi tanpa permulaan ke arah itu, perkenalan yang mendalam, berkongsi segalanya, sering bersama, akhirnya bersentuhan dengan diiringi perasaan yang seronok.

Mula-mula sentuhan hati, kemudian sentuhan kulit, disusuli pula dengan sentuhan jiwa dan akhirnya sentuhan jasad maka terjadilah perzinaan. Benarlah tegahan Allah SWT supaya manusia jangan dekati zina, dekat saja tidak boleh, apatah lagi memberi peluang dan membuka jalan. Jadi apakah jalan-jalan ke arah zina itu supaya suami orang dan isteri orang boleh menjauhinya?

1 – Pakaian

Aurat merupakan satu tarikan yang merangsang berahi. Hanya orang bodoh yang menyatakan pakaian tiada kaitan langsung dengan jiwa dan nafsu seorang manusia. Sesungguhnya pakaian menunjukkan maruah seseorang.

2 – Pandangan

Dari mata turun ke hati. Jaga panahan syaitan, jangan sampai tembus ke jantung hati anda. Tunduk bukan bererti mata lihat ke bawah saja, tapi pandang tanpa syahwat dan jika datang berahi, cepat-cepatlah larikan mata itu dari sesuatu yang dipandang.

3 – Perhiasan

Gaya berhias boleh memikat sesiapa yang bersama anda. Jangan berlebihan bagai rak atau sengaja hendak menarik perhatian bukan pasangan anda.

4 – Perkataan

Yang manis, halus, lembut, berinti pujuk rayau, lunak, lemah gemalai hanya milik suami anda seorang, bukan untuk lelaki lain!

5 – Wangian

Sekadar menghilangkan bau badan, jika berlebihan, seorang isteri diancam tekkan mencium bau syurga.

Jika lelaki dan wanita boleh mengelakkan diri dari lima jalan syaitan ini, takkan mungkin mereka terbabit dalam kekejian perzinaan.

0 komentar:

Post a Comment

r

r
r